PROJE SORUMLUSU
Mümin M. KALKAN Tarih Öğretmeni
PROJEDEKİ ÖĞRENCİLER
Burak Kağan DEMİR
Burak BOZDEMİR
Bedirhan SEZGİN
PROJE HAKKINDA
Son dönemlerde yalnızca tarihsel olarak değil, birçok alanda eğitim öğretimin yapılması, müzelerin önemini arttırmaktadır. Milli Eğitim'in temel hedeflerinden biri haline gelen müze ve müzecilik eğitimi projenin temel konusunu oluşturmaktadır.
HEDEFLER
1- Müze tarihi ve müzeciliğin ne olduğunu kavramak,
2- Müzenin eğitim ve öğretim ortamı olarak kullanılmasını sağlamak
3- Öğrencilerin yakın çevrelerindeki müzeleri keşfetmesini sağlamak
4- Öğrencilerde estetik duygusunu geliştirmek
5- Öğrencilerin dijital okuryazarlığını geliştirmek
6- Öğrencilerin Türkçeyi kullanma becerisini geliştirmek
7- Öğrencilerin coğrafya ve edebi becerilerini, tarih bilgilerini arttırmak.
8- Tarihe ve tarihi eserlere karşı sorumluluk duygusunu geliştirmek
ÇALIŞMA SÜRECİ
Ortak okullarla çalışırken görev planı yapacağız .Buna göre ortak okulların öğretmenleri twinspace, proje anketleri, karma takım liderliği, projenin facebook sayfasının kurulması ve yönetilmesi ,blog oluşturma gb görevlerden birini üslenecektir.
KASIM 2021
Proje ortaklarının eklenmesi
Proje öğrencileri tarafından afiş ve logoların tasarlanması
Öğrenci ve öğretmen avatarları ile bighugelabs sitesinden Dijital Kimlik Kartı hazırlanması
ARALIK 2021
Öğrenci çalışma gruplarının belirlenmesi
İlk karma takım çalışması: Öğrencilerin yaşadıkları yerde bulunan tarihi mekanları tanıtan 2022 takvimi hazırlar (Canva işbirliği ile)
Önemli arkeolojik alanların konuşturma programı ile tanıtılması (Voki Programı)
Müze gezisi yapılması
Öğrencilerin kendi seçtikleri herhangi bir arkeolojik objeyi kil ile yapması
OCAK 2022
Geçmiş dönemlere ait vazo örneklerini araştırarak ,vazo yapma programıyla vazo tasarımı yapma (Pottery Programı)
Öğrencilerin pottery programıyla hazırladıkları vazolardan oluşan sanal sergimiz (Artstep sergisi)
Proje ortaklarından Tarih öğretmeni Mümin Muhammet KALKAN önderliğinde,proje öğretmen ve öğrencilerine Türkiye'deki oyuncak müzelerinin tanıtımı ve antik dönem çocuk oyuncaklarının incelenmesi webinarı.
ŞUBAT 2022
Proje öğrencilerinin Antik dönem çocuk oyuncaklarından hareketle evde bulunan geri dönüşüm malzemelerinden oyuncak tasarlanması
İkinci Karma Takım Çalışması: Hayat müzede karikatür kitapçığı (Pixton ve Genialy.ly programları ile)
Üçüncü Karma Takım Çalışması: Müzecilik ve müzede eğitim ile ilgili dijital oyun hazırlanıp (Learningapps,jigsawplanet gb web 2.0 araçlarıyla) padlet sayfasında paylaşılması
MART 2022
Dördüncü Karma Takım çalışması: Öğrencilerin bulundukları ilin müzesinin Vtilty programıyla sanal turunun hazırlanması. Hazırlanan sanal turların haritada birleştirilmesi
Müze tanıtım videosu: Proje öğrencilerinin yaşadıkları yerlerdeki tarihi mekanları araştırarak, buraları tanıtan videolar hazırlayıp youtube aracılığıyla paylaşması. Öğrencilerden karma takımlar kurularak faaliyetler gerçekleştirilecektir. Öğrenciler projemizin forum sayfasını da kullanarak ve düzenlenecek olan çevrimiçi toplantılarla projeye katılım sağlayacaktır. Projenin Ana sayfasında ve materyaller bölümünde de aktif olarak paylaşım yapacaklardır.
BEKLENEN SONUÇLAR
Hayat Müze'de projesi öğrencilerin müze ve müzeciliğin ne olduğunu anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Aynı zamanda müzelerde gerçekleştirilecek eğitim öğretim faaliyetleri neticesinde bir öğrenme ortamı olarak da müzelerden yararlanılacaktır. Proje esnasında aktif olarak çeşitli web2.0 araçları kullanılarak öğrencilerin dijital okuryazarlıkları geliştirilecek, aynı zamanda işbirlikçi çalışmalar ve takım çalışmaları gerçekleştireceklerdir. Öğrenciler proje boyunca Türkçeyi doğru kullanma ve iletişim becerilerini geliştireceklerdir. Yapılacak faaliyetler neticesinde tarih bilgilerini de geliştireceklerdir. Müzecilikte yer kavramının öneminden hareketle tarihe yardımcı bilimlerden Coğrafya bilimi ile farkındalıkları artacak zaman mekân ilişkisi kurarak disiplinler arası bir proje gerçekleştireceklerdir.